Herr Gran åkte ut idag en stund ...

Hej alla finingar!

Igår fick jag med mig ett gäng böcker av svägerskan.
Valde soffan istället för shopping hihi, och boken Kaffe
med Rån och sötaste Ladyn i knät.
Efter ett tag hör jag att det ramlar ner små barr från granen
och är det tyst så hörs det faktiskt riktigt högt ändå,
och t om med Ladyn reagerar och hoppar ner och går under
granen för att kika och kommer ut som en barrkatt hahahaaa.
Sagt och gjort,
hämtar trädgårdsaxen och klär av granen allt och klipper ner
den,
så jäkla trist ...
och lyfter ut Herr Gran!

Julen
en tid för eftertanke, omsorg
och värme.

Tjoff,
Herr Gran den smale åkte in igen
efter att fått sig en rejäl skakning innan ;O)
Virade runt ljusslingorna och hängde i
små glasvaser med tulpaner i.

Snyggt?
Nä men väldigt annorlunda!!


*******


*******


Hade först tänkt mig ett cederträd till gran,
men det hade inte gått hem här i stugan hihi!!
Men å andra sidan är dom så vana vid mina "tokigheter"
så det var ingen som reagerade nämnvärt på granen,
mer att den är inte så fin längre!!
Nä, för nu är det ingen julgran
utan ett nyårsträd hihi.

Ha d gott
Kram
Arja

Kommentarer