Monstera

Hej!

Tåliga växter är min melodi,
att dom kan sköta sig lite själva.
Få sig en skvätt vatten då och då
och numera blir det dusch får vi 
vara två som bär hihi.

För jäkelen vilken växtkraft den har,
härligt att den trivs hos oss!

Vet inte hur många krukväxter jag har lyckats
ta dö på under årens lopp.

Skall villigt erkänna också att jag har konstväxer
i många utav mina fönster.
Dom är så fint naturtrogna nu så man får nypa till
i bladet för att se ifall det är fake eller äkta.

När man får höra att man "alltid" har så fina blommor 
i fönstret
och dom önskar att dom hade lika gröna fingrar som jag.

Gröna fingrar har jag ibland,
när vi målar med grön färg på förskolan hihi.


Helg handling står på tur snart,
får se ifall dom lyckats fylla blomsterkylen
med fina buketter.

Finaste lördagen önskar jag er ♥

KRAM
















Kommentarer