Överblommade Dahlior.

Hej!
Tanken och lusten var att bege sig ut i morgondimman med en kaffetermos
med mig och fota dimmiga grusvägar, spindelnät och allt annat vackert som
naturen nu bjuder oss på.

Men vaknade imorse helt utvilad men något mörbultad i kroppen, knutor
som spänner i ryggen efter veckans jobb och händelse ...

En tidig morgon på väg till jobbet springer en älg ut precis framför bilen!!
Jag hinner tack och lov att tvärnita!
Ser älgen i slow motion snika motorhuven med en del av ben/kropp för att
sedan springa in i skogen.

Som tur var stannade bilen bakom och hjälpte mig att ringa polis och sätta
upp markeringsbandet.

Och att sedan ringa mannen min som var på annan ort ..

Nu när jag tänkt på hela händelsen så skall jag villigt erkänna att just sträckan
där det hände och där jag kör varje dag,
så kör jag väldigt försiktigt!!!

Och det där med att hålla avstånd, 
så många stressade förare som ligger bakom precis och trycker!!

Mobil användandet så glad över den lagen.

Nu ser vi till att njuta av den här
soliga
härliga lördagen.
KRAM









Kommentarer

  1. Oj.stackars dig vad du fått vara med om. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

Skicka en kommentar