Kan inte riktigt hejda mig.

Hej!
Vilket härligt väder.
Strålande sol, blå himmel och tranor som vårskriker
och är på väg för att dansa på Hornborgasjön.

Själv yr jag runt som en yr höna och vill få ordning på
allt i trädgården.
För att hejda mig själv brukar det vara bra att börja med en
kopp kaffe i solen och bara njuta en stund.

Började städa i växthuset, kånka ut massa saker och fick se
att två fönster var trasiga, aldrig hänt innan. Förmodligen snö
som rasat ner eller något.

Krattade undan gamla löv och kvistar.

Känslan i kroppen & knoppen efter en dag ute i trädgården
är ljuvlig tycker jag.

Och imorgon skall det bli ännu varmare än det var idag.

Tack Våren
att du äntligen är här!

Nu skall här njutas av kvällen.

Kram o fin fortsatt lördag.

Arja









Kommentarer

  1. Här har det också kliat i fingrarna. Jag for ut i trädgården och har vårstädas som bara den. Visst är det underbart nu. Ha en härlig dag Kram Pernilla

    SvaraRadera

Skicka en kommentar