Skärtorsdagen.

Hej!
Är ni på väg till blåkulla eller ni kanske redan landat hihi?
I år skulle kvastjäkeln inte bära mig,
kort, tjock och glad,
skulle störta med en gång om jag så försökte!
skämt å sido hihi.

Lediga dagar ja, jösses så gott.

Minns ni,
jag som skulle köpa den vackraste buketten i gult.
Nu kommer en bekännelse ... redo .. så typiskt mig.

Har hela fyra blomsterbutiker på vägen hem och den första den går
inte av för hackor, körde förbi fullt på parkeringen ... och helt plötsligt
slår det mig att alla blomsterälskandeQvinnor handlar blommor just idag
inför helgen.
Pust, suck & stön!
Bre sladd in i sista butiken, nä ... hitta på lite, lite mer tant körning
numera hihi.

Nåväl,
strosade runt bland blommor, kuddar och kycklingar ... inga uppstoppade små
filurer utan riktiga små duniga små bedårande kycklingar.
Hade gärna tagit med mig en hem ... ja för en liten stund att gosa med, sen
hade det nog blivit lite körigt, med tanke på att vi har katt!!

Och den där vackra gula blomsterbuketten,
nä där gick jag bet ...
färdiga bundna buketter, jag kan ju säga att jag är färdig med dom ...
gillar att välja & vraka själv bland alla blommor i snitthyllan jag hihi.

Men kom inte ut lottlös så att säga ..
hittade b la den här.
lite win win,
påsken över plocka bort det gula & stoppa ner något annat fint sen.

Glad Påsk

💛💛💛

Kram Arja





Kommentarer

  1. Fint och påskigt. Bra att kunna använda det till annat sedan. Ha en fin Påsk Kram Pernilla

    SvaraRadera

Skicka en kommentar