VALLMO
Papaver
central park

Hej!
Ett besök på en plantskola i förra veckan och jag blev helt
förälskad hihi. Jag som redan är svag för rosa och vallmo över
lag.
Drömmen skulle vara att ha en egen äng av vallmo, 
kommer på rätt ofta att jag/vi bor nog lite i fel hus ändå!!
När jag nämnde det sist för min äldsta så sa han att han trivs
bland civilisationen,
och inte i ett hus ute i obygden hihi.

Tröttheten har tagit över under veckan och vallmon har stått
i växthuset för att vänta på att planteras ut!
Vilken tur sedan, för där har den slagit ut i full blom utan att
regn & blåst kunnat förstöra dess vackra blomning.

En ledig dag idag och en betydligt piggare mamsen, så i eftermiddag
blir det plantering och en go kopp kaffe på det.

⇼⇼⇼⇼⇼⇼⇼⇼⇼⇼⇼⇼⇼⇼









Önskar er alla en fin start på veckan
Njut Dagen
Kram
Arja

Kommentarer

  1. Vilken vacker vallmo. Kan se ditt hav framför mig. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Ja den var inte bara vacker, den var OTROLIGT vacker! Vallmo har jag testat några år men där går jag bet, dom trivs inte här...men skam den som ger sig :)
    Sommarkram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  3. Min vallmo som redan slagit ut har blivit sönderblåst och sönderregnad tyvärr! Den var så fin, men inte rosa utan röd med jättestora blommor.
    Din rosa är otroligt vacker!
    Trevlig helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  4. Viken vacker vallmo. Jag bara älskar de blommorna. Vet du vad den heter.
    Ha en fin dag
    Kram Meta

    SvaraRadera

Skicka en kommentar