Hemma på Källebacka

Hej!
Jag och systra min var iväg på en roadtrip. Vädret visade sig absolut
inte från sin bästa sida, spö regn hela dagen!! Men vårat humör däremot
var på topp.
Ett av ställena som jag blivit rekommenderad att jag bara måste besöka
var Hemma på Källebacka.

Sagt och gjort, vi styrde kosan mot Källebacke som vi höll på att missa
pga tjatter & snatter i bilen hihi.

När vi åker upp på grusvägen så möts vi av en fantastiskt vacker miljö
trots det grådisiga regn vädret.
Utanför gårdsbutiken finns det blommor, krukor och pyttlar så mysigt och
inbjudande.






Och när du kommer in,
WOW!
blev helt mållös ett tag och försöker att insupa allt på en gång.
Tills jag blir väckt hihi av Christina & Peter som har stället och
hälsar oss välkomna och tar i hand.
Jamen bara en sådan sak, jag har hamnat i paradiset hihi.

Vi strosade runt där och jag "suktade"  bland den fin fina inredningen.

* * *




Om jag får säga som så,
så hade vi turen att det inte var så mycket gäster just då när vi var där.
Hade chansen att sitta här och värma mig en stund medans kaffet stod
på puttring och räkmackan som jag ätit tidigare kunde lugnt smälta i
magen.

Jag som älskar små detaljer,
ser ni tofsarna & spegeln?





Och här i soffhörnan fick jag min syster att slänga sig snabbt som tusan
för att hinna före några damer,
hm.. det där när man sett något & bestämt sig för att där skall kaffe & kaka
intas hihi.



Balsam för själen
det är bara förnamnet!

Det har allt som jag bara älskar,
återbruk, blommor, inredning, cafe
och en väldans hjärtans vänlig & mysig
Christina & Peter som driver stället.

Har du vägarna förbi,
gör ett besök, ett MÅSTE!

Ingen ide att jag försöker mig på en vägbeskrivning med
mitt lokalsinne hihi men här kommer en sida ni kan gå in på.

Här

Njut Dagen
Kram
Arja

Kommentarer