Så många gånger man åkt förbi Brunns kyrka som står där så
högt uppe på höjden.



Hej!

Och i en sänka nedanför så skymtar resterna av brunns kyrkoruin som jag besökte
en dag under min semester.
Parkerade bilen och tog med mig kameran,
wow, säger jag bara!!

Blev stört kär i grindarna som välkomnade mig in ....



Riktigt tur med vädret hade jag eftersom på vägen hit vräk regnade det men som tur
var avtog det när jag klev ur bilen.
Alldeles tyst & stilla var det och inte ens fåglarna kvittrade, det ända som hördes
var björkens blad som susade lite lätt.



Fotat från ingången.
En häftig känsla att bara stå här alldeles ensam och kika in
och ta in tystnaden.


Genom ett av fönstren ser man Brunns kyrka stå där så ståtlig
på höjden.



Kikar du in imorgon igen kommer fler bilder.

Här i skrivande stund ösregnar det ute, riktigt söndagsväder att gå inne
och småplocka lite & ta sig en kopp kaffe eller två hihi.

Njut Dagen
Kram
Arja

Kommentarer

  1. Vilken häftig kyrkoruin! Man känner historiens vingslag genom dina fina bilder.
    Jag var till Söderköping nu i veckan och där finns ju också mycket historia. Då känner man sig som en liten fluga när man tänker på alla människor som levt sina liv på samma plats.
    Jag gillar historia och passar alltid på att besöka något historiskt ställe om jag får chansen.
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Skicka en kommentar