Äntligen semester.

Hej!
Som jag har längtat, sovmornarna utan att behöva stiga upp tidigt.
Men vet ni va? Idag blev jag väckt kl. 06.00!!! Och det mina vänner
gör jag så gladeligen, eller kanske att jag tar i lite yttepytte nu hihi.
Äldsta sonen fixade sig ett sommarjobb på Willys och bussarna stämmer
inte alltid så då får mamsen köra. 
Är så rackans stolt över den här nyblivna 18 åringen så jag tror jag spricker.
Hinner prata jobb både på dit/hem vägen, så mycket han lärt sig och vilket 
ansvar han tar. 
Carpe Diem säger jag bara,
för ibland hinner man inte riktigt med hihi.



Hann med att baka en sats solskensbullar 


som jag tänkte sitta och njuta utav i solskenet.
När jag väl burit ut allt så kom regnet, hå hå jajja så typiskt!


Smög in i växthuset där Ladyn tog sig en middagslur.



Blev själv lite små pömsig när fikat var slut ..


Tittar mot Ladyn och blir något avis,
en dagbädd hade inte varit helt fel i växthuset men tyvärr
är det för litet.
Men en luftmadrass skall jag nog få plats med, 
tror jag skall testa en annan dag om det regnar,
ligga och titta upp mot himlen & lyssna på regnet kan va lite mysigt
& knäppt hihi.


Har haft en fin första semesterdag.
Vad har ni hittat på mellan regnskurarna eller i solskenet?

Njut Kvällen
Kram
Arja

Kommentarer

  1. Så härligt det låter trots regnet som kom. Här sken solen nästan hela dagen igår. Eftersom jag jobbar ute mycket var jag glad för det. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Låter som du har sköna lata dagar och att komma upp tidigt nu gör dagarna bara längre (måste tänka på det, jag min tröttmössa:) Luftmadrass i växthuset var ju ingen dum idé, kanske en liten barnpool i plast också så kan man både bada och sova där, bra tips!
    Ja regn och sol, blandad kompott måste jag säga...fuktigt och varmt dock så jag ska inte klaga. Det blir mycket god fika utomhus.
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  3. Duktig kille som fixat jobb ! Här tillbringas dagen och kvällen i blåa lådans bank ....med transaktioner , excel och ett gäng kollegor.
    De som spar hon har .....tre veckor kvar till semestern , eller rättare sagt snart " bara " två och en halv :-) Ha de gott å njut i växthuset . Kram B

    SvaraRadera

Skicka en kommentar