Då var sköna Maj här .....

Hej!
Här har jag gått och skrotat runt mestadels idag med ett leende
på läpparna & ett hjärta som tar små skutt av glädje .....
Veckan som varit har varit otroligt låååång med jobb & en son som
går på gymnasiet där det har varit diverse aktiviteter på kvällarna
 och slutligen kortege som gick över stadens gator igår kväll.
.
Det är nu man testas känner jag som förälder ...  
Och det som känns så jäklars skönt är att vi lyckats med vårat
sätt att uppfostra våran gosse ♥

Har varit mycket skriverier i media om just den här veckan och
valborgsfirande bland ungdomar.
Det viktigaste våra ungdomar behöver är just VI som är deras
föräldrar som finns där hela tiden oavsett vad som händer,
man kan aldrig skylla på någon annan när det går fel!!!


Fick ett hett tips av en kollega jag som gillar växter :O)

NETTO
där köpte jag ett till fikonträd kunde inte riktigt låta bli.
Jag som är en baglady enligt min man, så istället för kruka
DIY  tog jag en liten vit papperskasse. Klippte ur en fin bild
från en tidning och tejpade fast.
Enkelt & så snyggt!!!!

********









Önskar er alla en fin 1 Maj
Kram
Arja

Kommentarer

  1. Härligt inlägg och det är så skönt när man känner att man lyckats med uppfostran, det är kärlek! Fikonträd på netto?? Jösses, det måste jag kolla, toppentips!
    Ha en skön kväll nu...
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  2. Glad första maj!! Så skönt när man är överens med barnen och man känner att man "är på samma våglängd". Förstår känslan!

    Och vad fint det blev med fikonträdet...love it!

    Stor kram och trevlig helg xo

    SvaraRadera
  3. Vi föräldrar är viktiga! Oerhört viktiga och de nio första åren är också de absolut viktigaste för resten av tonåren. Det är underbart att känna glädje över att barnen har med sig förstånd och bra värderingar. Fin lördag till dig!

    SvaraRadera
  4. Härligt fikonträd! Ett sånt vill jag ha! Du har helt rätt när det gäller barnens uppfostran, det är nu när de är stora som man ser att man ändå lyckats ganska bra med dem. Det är en fröjd att följa dem på deras väg ut i livet! Min dotter tar studenten i år så förberedelserna är i gång.
    Ha en trevlig kväll!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  5. Så fint det blev med fikonträdet. Snyggt med den vita påsen. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Som vanligt tar du helt bedårande bilder när du är i farten med kameran! Visst är det härligt med dessa ungdomar och man blir lika glad varenda gång dom lyckas bevisa att dom står för något bra såna här "speciella" helger. Men det är väl nu chaufförstiden börjar så man vet att dom kommer hem ordentligt...
    Kram Anki

    SvaraRadera

Skicka en kommentar