När en skön fredag nästan slutar i ett kaos.

Hej!
Äntligen härliga fredag och handling och allt är avklarat
och klart. Skall bara , det är jag & Alfons det som skall bara ...
åka en snabb sväng till blomsteraffären som ligger gångväg från
mig. Jaha, tänker säkert en och en annan gångväg och tar bilen.
Hade jag med bärhjälp eller fått låna med kundvagnen hem nomas
problemas för brukar alltid bli mer än jag tänkt hihi. Fast det där med
kundvagnen var faktiskt riktigt bra tänkt, spara på miljön & extra motion
hm, undrar om det skulle vara något?
Om inte så första & enda "byn" där folk går omkring med kundvagn hahahaa.
Nåväl, men när jag står där i kassan så hittar jag inte min plånbok i väskan, 
gräver runt som den värsta grävlingen men hittar ingen ändå, blir lite smått
panikslagen ....
Medans hans säger att jag kan skriva ut en faktura, visst, visst ....
Hjärnan arbetar förbrilt och jag kan inte förstå att jag skulle kunna ha
tappat den osv.
Åker hem och tar kurvorna med rullgrus smidigt som en formel 1 förare och
ser att den ligger på skrivbordet!!!
Pust, suck och stön!!!

Jag vet att det är fredagen den 13
men är och kommer aldrig att bli skrockfull.

Japp sådant som händer för mig som skall bara .....





Njut Kvällen
Kram
Arja

Kommentarer

  1. Vilken tur att plånboken låg där hemma. Så fina ägg med fjädrar på. Har du gjort de själv? Ha en fin lördag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Åhh nej! Panik!! Kan se hur du tar kurvorna så gruset sprutar ha ha... TUR att du bara hade glömt den hemma, plånboken. Jag tänkte inte ens på att det var fredag den 13.e...tur det!
    Ha en fin kväll Arja!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Jag känner pulsen går upp när jag läser det här! Exakt det här scenariot skulle kunna hända mig ;)
    Skönt att plånboken fanns hemma!

    Tack rara för att du tar dig tid att kika in hos mig, uppskattas enormt!

    Hoppas ni har en skön helg!

    KRAM

    SvaraRadera

Skicka en kommentar