Augusti
fortfarande en sommarmånad med varma
härliga dagar.

Hej!
Idag har jag gjort en liten roadtripp, besökte bla. en loppis
som alltid har något som faller mig i smaken och det bästa så
rackans billigt!!
Lite komiskt var det härom kvällen när mannen min kikar på
tv, "pantbanken" ingen aning vilken kanal. Men när han ber mig att
kika upp från min bok för att titta på en riktigt gammal koffert, oj så
gammal och fin. Men till saken hör att jag också inhandlat en gammal
koffert som han inte sett då när programmet gick hihi. Urläcker svart
gammal koffert, den kommer ni absolut att få se så småningom och min
man har också sett den hihi. 
Det var en investering och jag bara älskar den :O)

Åter igen har jag läst ut en bok
Den sista akten
med Mari Jungstedt
en pocketbok.
Jäklars så spännande ...

Hittade två pocket till av henne på loppisen idag
för en tia :O)
Ja, det var väl ett av fynden det!

Ett annat helt gratis fynd som jag hittade hemma i skogen
idag 
var detta ...


Krusbär,
växer en buske med massor utav krusbär.


Plockade med en kvist ...


Som hamnade i växthuset ...


Solvarma krusbär så gott ...



Den här lilla pippifågeln har jag klippt ut från en servett
och klistrat på en flaska, lagom sött i växthuset.

Njut Kvällen
Kram
Arja

Kommentarer

  1. Koffertar (heter det så?!) är riktigt bra möbler och toppen till förvaring! Ganska billiga på loppis också...
    Bra tips om bok där, behöver sätta tänderna i en bra deckare snart!
    Mail kommer Arja, det har varit full rulle denna vecka....
    Sommarkram,
    Titti

    SvaraRadera
  2. Hej Arja, röda krusbär, så gott! Har inga krusbär så jag får väl köpa mig en planta och sätta. Har dessutom bara förstaårs hallon så det blir inga bär förrän nästa år. Idag blir det bakluckeloppis i Lund. Man kan alltid göra små fynd där. Ha en skön lördag. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar