I arla morgonstund,
det var att vakna pigg som en mört denna morgon.


Hej!
Gick ut och plockade lite blommor i trädgården innan regnet kom.
Älskar dom här, ingen aning vad dom heter. Men så vackert gula en
grå mulen regn dag som den här!


Det är som dom viskar att solen finns bakom molnen och kommer
tillbaka snart,
först skall naturen få sig en skvätt vatten!

Så då passar jag på att baka thekakor till en sen frukost
som gärna blir till en brunch :O)




Gillar sådana här regniga dagar också på semestern,
efter utflykten igår var jag bara tvungen att fixa till ett eget
litet stilleben att njuta av.


Ett gammalt fönster och vackra enkla blommor ...


I en stor glasskål med ett gammalt bälte om,
och små blomsterknoppar som ramlat ner på fönsterbrädan hihi.


Tills jag kom på att lite små tokigt blir det allt ändå pga av Ladyn som gärna
hoppar upp i fönstret och vill kika ut. I värsta fall kan det välta också!

Skam den som ger sig,
hittade ett riktigt bra ställe som står och gapar tomt just nu,
tv:bänken.
Åskan lyckades slå sönder tv:n, så jäklars tråkigt!
Men å andra sidan så blev det här bra också :O)


Som tur har vi fler tv apparater,
om en stund skall jag gosa mig ner under filten och kika på en film
som min äldsta har rekommenderat
The Wolf of Wall Street.

Njut Dagen
Kram
Arja

Kommentarer

  1. Min mamma kallade dem Kung Karls knappar men de heter säkert något tjusigt på latin.
    Har en stor rabatt med såna och de lyser verkligen upp både ute och inne :-)
    Ha en skön regnig söndag bruden .
    Kram B

    SvaraRadera
  2. Mmmm, the-kakor är inte dumt.
    De blommorna kan göra vem som helst glad i sinnet.
    Själv har jag pysslat när regnet stod som spön i backen.
    Ha en nice söndagskväll.
    Kramkram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar