Att börja semestern med ett sjujäkla åskväder.




Hej!
En underbar förmiddag med handling för att fylla upp kylskåpet
till brädden. Handlat färdigt lagom svettig & kollar utomhus tempen i
bilen +29 grader, sätter på ac:en, svalkar så gött, höjer radion, en av
favvolåtarna Sommarbarn med Martin Stenmarck visslar med och skrattar
högt när jag ser mig själv i backspegeln med ett par av mina schyssta solglasögon
och visslar med ( till saken hör att jag inte visslar så bra enligt mina gossar) men vem
bryr sig. SEMESTER!!
Vissel, vissel ...

Men väl hemma efter en stund så drar värsta, och jag menar VÄRSTA
åskovädret förbi hemma hos oss!!
Tänkte först glömma bort det totalt, ni vet poff, när man inbillar sig att något inte
har hänt och man har en där minen .. VADÅ?
och låtsas som ingenting!
Jaja, är ju ingen direkt åskfan precis, men fotonörd som man är så kan man försöka
övervinna sin rädsla över åskan och försöka fånga den!!
När jag står där och hittat modet säger min man
- LÄGG IFRÅN DIG KAMERAN INNAN DU TAPPAR DEN!!!
- ja,ja säger jag så där lagom lojt ( inte rädd alls )
Och just i det ögonblicket så smäller det utav faaaan och det sprakar ur elkontakten
där jag står. Tog ett kaninskutt och ställde kameran på bordet.


Så min första semester dag har jag äntligen tagit tag i min/våran eller min recept
samling. Klippt & klistat, bra där mamsen ändå ... för vilka mums mums recept jag
hittat och efterrätter ...
Nomas Problemas med maten här inte mina gossar & min Man ♥
Hm, blir riktigt bra där eftersom min man mer än gärna fixar maten och kör egna
recept  och jag kör mina ;O)



Men att återgå till sin första semesterdag/kväll

hade jag tänkt mig en blomma bakom håret ..


En av mina solhattar på ....



Snäckhalsbandet runt halsen ...
Och tok dansa runt på altanen till Alcazar - Blame It On The Disco




Fast vet ni vad?
Fast nu skall jag dansa till 
Simon & Garfunkel
CECILIA

♥ ♥ ♥

Tack alla ni som tar er tid och kikar in hos mig vart
ni än befinner er i världen,
det värmer skall ni veta.

Ha d gott 
Kram Arja

Kommentarer

  1. Har gjort en massa fynd i Småland som jag skrev till Dig i ett tidigare inlägg att vi skulle göra. På väg hem från Gränna idag, blev det oväder som hette duga. Jag vet inte hur många regnskurar vi körde igenom. Så inga regnbågar dock. Med allt regn kommer också sniglarna in i trädgården. Jag hatar att ta död på dem. Men nu har de gått på mina dahlior och det gör mig så ledsen. Någon sa att effektivast och bäst var att ta spolavätska med vatten och dränka de i. De blir fulla på en hundradels sekund och sedan dör de direkt. Ska visa mina fynd från loppisrundan i ett inlägg i veckan. Hoppas första dagen på semestern var kul trots åskan. Kramkram

    SvaraRadera
  2. Åskan är inte att leka med. Så bra du fick fixat med dina recept ialla fall. Idag skiner solen hos mig.hoppas den gör det på dig med. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Åskfritt här, varit underbart väder i två dagar men ska nu hem och jobba 5...ha en fortsatt skön sommar, kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar