Att hitta på lite olika aktiviteter som förgyller
tillvaron i November mörkret.

Hej!
Jag kom på den geniala iden att vi la familia skall
dela upp oss i två lag och laga till en smarrig lördags
middag.
Så igår var det dax för mig & Emanuel,
handla, förbereda och tänka till!
Emanuel valde menyn, vilket blev

Förrätt: En fylld tartelett med godsaker

Varmrätt: Bakad potatis, mamsens basilika biffar,
sås & smarriga grönskaer till.

Efterrätt: Pannacotta med några ljuvligt goda
hallon på & lite riven choklad över.

Dukningen fick jag helt ta hand om själv :O)


Ni må tro att dom var två nyfikna strutar som inte fick
komma in i köket medans kockarna höll på ;O)

Strut ja, här är en ny pysslad julstrut som skall
fyllas med något mumsmums.
Älskar skrynkligt vaxpapper,
här har jag tagit vara på vaxpappret jag fick runt
buketten när jag fyllde år.
Ser ni dom skrynkliga små gröna bladen, ingen aning
vad dom heter, men dom använde jag till att göra en
krans utav.
Återbruka det gillar jag oxå hihi.

Söndag idag och dax för fotoutmaning
vänner emellan.
Kan ni gissa dagens Tema?

...... alldeles rätt & riktigt
SKRYNKLIGT


Nyfiken att se fler fina bidrag,
då klickar du på kameran till vänster!



 ♥♥♥

Fars Dag är det idag också
ej att förglömma!

♥♥♥

Dax för att fixa till frukostbordet och fylla killarnas
far med god frukost :O)
min egen far skall jag åka ut och tända ett ljus för ♥

Njut Söndagen
Kram
Arja

Kommentarer

  1. Så fyndigt! Fina bilder kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Som du pysslar och står i=))
    Fina strutar!

    Fin fortsatt söndag till dig/Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det vackert med skrynkligt vaxpapper. Karaktären kommer fram ju mer skrynkligt det är.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  4. vilken vacker dukning och det skrynkliga vaxpappret väl värt att ta vara på och återanvända. Önskar dig en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
  5. Jättefin strut av det vaxade pappret! Väldigt fin dukning också :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Vilken kul idé med matlagningen. Och så gott det lät, vacker dukning med :) Underbara foton, blir alldeles julvarm. Fina struten :)

    <3 Jennie

    SvaraRadera
  7. Snyggt tolkat ♡ vackert!
    Kram kram Malin

    SvaraRadera
  8. Så fin strut! Ser riktigt exklusiv ut. Jag älskar vaxpapper. Har flera färger. Blev så nyfiken på Dina basilikabiffar! Finns det möjlighet att få receptet? GIllar basilika. Ha en skön kommande vecka! Kram

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara foton! Din julstrut är ju helt ljuvlig, har du gjort den själv? En sådan bara måste jag ha!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  10. UNDERBART inlägg :-)

    Kram Tatjanis

    SvaraRadera

Skicka en kommentar