Taraxacum ruderalia
en återkommande växt som poppar
upp varje vår utan att jag bett
om det hihi.

Hej!
Visst är det vår kära ogräsmaskros jag talar om ;O)
Men när jag satt ute på altantrappen idag och intog
eftermiddags fikat så var det just dessa solgula stolta
maskrosor som fångade min blick.

Och eftersom solen inte visade sig så uppskattades
dessa just då ;O)

Vi har inte så överdrivet många men skulle vi haft
det så skulle jag naturligtvis gjort lite maskrosvin
utav dom hihi.
Aldrig smakat, någon som vet ifall det är gott?


Blåbärspajen var god i alla fall & kaffet.
Söndag kväll redan, oj vad fort ledigheten går
när man har roligt :O))

Ha d gott
Kram
Arja

Kommentarer

  1. Jodå, jag har smakat, har visst ett recept som inte är så svårt, liggande någonstans i lådorna. Maskrosvin är förbjudet att göra, vilket bara ökar den goda smaken, hehe. Det kallas också "Sommar på flaska" och ska intagas på vinterhalvåret och då får man en förnimmelse om kommande säsonger ;-)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar