Gurk & tomatplantor finns nu i växthuset.

Halloj alla sköna bönor!
Det var verkligen varierande väder igår,
när jag stod inne i växthuset så vräkregnade det
när jag tog hand om mina "kära" plantor hihi.


Och för att dom skall växa behövs värme & mycket
vatten. Men om jag gör en deal med vädergubben där
uppe att jag sköter bevattningen själv så fixar han värmen.
Vad tror ni om det?




Nu håller vi tummar & tår att jag inte behöver
handla just gurka & tomat senare i sommar.
Hängde även upp två magiska prismor ifall att
vädergubben inte håller sitt löfte hihi.

I natt har vi haft åska här,
och därmed vaknade jag lite tung i huvudet.
Nehe, nu är det dax för en frulle innan jobbet.

Njut Dagen
Kram
Arja

Kommentarer

  1. Ibland känns det riktigt lockande med ett växthus men jag har inte så gröna fingrar. Så verkar det ta ganska mycket tid i anspråk men gott är det att få plocka sin egen skörd. Jättefin byrå har du hittat!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jättefina plantor. Det slog mig att jag gömde visa mina 3 tomatplantor idag på bloggen;)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna! TIps bara, låt inte gurkan torka ut för mycket, blir så lätt vitt spinn på bladen och då vissnar blomman. Kramkram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar