Att inte förhasta sig bland alla vackra blommor.

Hej!
I helgen planterades mina olivträd ut, har tyvärr
inte lyckats övervintra mina gamla ... så fick köpa
mig några nya.
Och min underbara spalje som inhandlades tidigt
i våras.
Ja, en & en ...
klart jag norpade åt mig dom två sista hon hade ;O)
Först gick tankarna att jag bara skulle plantera murgröna
men när jag väl var i farten & har kikat på det i någon dag
så såg jag med en helt ny blick hihi.
Det skall planteras något blommande vackert i färgen
ROSA så klart!

Så vänner, har ni några förslag ...
så tar jag tacksamt emot :O)
För idag blir det jobb tills sena kvällen, så
då hinns det inte med något besök på handels-
trädgården.





Önskar er alla en fin fin dag
Kram
Arja

Kommentarer

  1. Ja, jag har två förslag! Om Du gillar blomman så är slingerkrasse ljuvliga, tror att de finns i en mörkrosaliknande färg! De växer fort, är ätbara och vackra i färgen och det kommer många blommor hela tiden. Jag dekorerar sommartid, mina bord när jag bjuder folk, och så har de liggande på salladen. Man kan äta både blad och blomma. Men de är starka i löksmaken, precis som smörgåskrasse. De blommar långt in på hösten, tills första frosten. Annars finns det ljusrosa luktärt, har en underbar doft, de "klänger" också. Jag har köpt ljusrosa luktärt att ha i trädgården i år. Fina spaljeér, Arja! Ha en skön ledighet. Är Du ledig klämfredagen? Kramkram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar