Konsten att försöka sig på att återanvända
en konservburk.

Hej!
Idag har jag antagit en utmaning som 
Huset nummer 10 har ordnat.

Fick ta en av mina bönburkar som jag
brukar ha i köket med örter i. Ja, ni
vet sådana man köper på Ica i en liten kruka :O)

Hm, Ladyn undrar ifall det skall bli en ny
kryp tunnel till henne hihi.

Vi slår våra kloka huve´n ihop...
och jag får en snille blixt ;O)

 En lampa skall vi pimpa ihop av bönburken.
Sladden klär jag in i tyg samtidigt som jag syr ihop
"kanalen".
Ladyn biter av lite trådar som hänger lite överallt.
Hon tycker jag är liite lat som inte vänder den färdig-
sydda kanalen innan jag trär in sladden.
Men det behöver faktiskt inte vara så där perfekt jämt.

 En stämpel, spets & min vän lim pistolen tas fram.
Klipper till en lagom bit kartong som jag stämplar på.
Limmar fast & även limmar på lite spets runt om.

Nu börjar det allt likna något!
Själva lampsatsen  är från en gammal Ikea
lampa som jag sparat ifall att...
fördelen med den var att den hade två klämmor
på var sin sida så det var bara att klämma fast den
i burken :O)
Lampan passar alldeles utmärkt hängandes
i mitt gamla fönster.
                               

 Har kopplat lampan till en dimmer för att
få till den där rätta belysningen.


Nu återstår det att se vad resten av la familia
tycker om lampan :O)

Vill du också vara med 
så kika in här

 http://husetnummer10.blogspot.se/2013/02/vagar-du-anta-utmaningen.html

 
Nehe, nu är det dax att ge sig ut att njuta av det
vackra vinter landskapet.
Ha d gott
Kram
Arja

Kommentarer

  1. jag säger bara outstanding! Vad man kan hitta på med stämplar, burkar och lite tyg! Jag tyckte den var jättefin! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej, vilken fin!! Vad du är pysslig :) Kram

    SvaraRadera
  3. Men wow vilken härlig idé . Stort tack för ditt bidrag;)

    Verkligen snygg;)
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Vad smart du är Arja och snygg blev din lampa också.
    Tänk att man göra något sådant fint av en vanlig konservburk.
    Du är påhittig vännen.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  5. Hej Arja!
    Vad fiffig du är.Lampan blev ju så snygg.
    Vilken kul idé.
    Det är inte så ofta jag bloggar numera.Förstår inte vart tiden tar vägen:)Jo, om jag ska va ärlig så tar ju barnen och familjen mycket av tiden, och så kanske jag har tappat gnistan lite.Inte så att jag har idétorka, men från att ha gjort nåt pyssligt till att få till inlägg, är det segt.
    Men jag saknar ju er bloggare,förstås....
    Och jag är imponerad av alla som bloggar så flitigt.
    Oj, vad jag blev melankolisk:)
    Ha det bra
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Åh, göra en lampa av konservburken, det var ju otroligt påhittigt. Lysande helt enkelt, i dubbel bemärkelse :) Snyggt piffad burk och ursnygg sladd, så lyxigt dessutom med en assistent som knipsar av trådarna :)

    Underbara bilder på lavendeln i senare inlägg också för övrigt.

    SvaraRadera
  7. Superfin lampa!! Jag har gjort en lampa av en zinkkruka en gång till sommarstugan men den här tog priset, jääättefin!
    Anki

    SvaraRadera

Skicka en kommentar