När t om "pärlan" strejkar är det för kallt ute.

Hej!
I morse när jag gick ut och startade "pärlan" så
startade hon med en gång. Men kändes som man satt
i en brummande traktor, gick väldigt ojämt & lät
konstigt!
Mannen fick ta sig en titt, på lampan som lyste så
ilsket hihi på instrumentbrädan.
Summa sumarium är enligt min man att jag kör
för korta sträckor och lite för långsamt så den hinner
inte bli uppvärmd.
Uppvärmda blev vi båda två kan jag tala om när jag
såg vad klockan hade hunnit att bli innan jag kom iväg.
Bråttom "tanten" fick skynda, skynda till jobbet ;O)
Hann att tänka ut en utflykt till morgon dagen för att
pärlan skall bli glaad igen hihi
och kanske att hon även kan bli tvättad under helgen.
Och jag som hade tänkt att vara en sådär duktig mamma
imorn som bakar, tvättar och städar ;O)

Tur att man är flexibel
&
snabbt kan tänka om.

Jaha, då var det torsdag igen och då börjar
min helg, jihaaaaa!


Själv älskar jag vintern och trots att det kan vara
lite kallt -21 grader på morgonen..
Så blir det så otroligt vackert mitt på dagen när
solen skiner.
Men min "pärla" drömmer om våren igen....
nytvättad, sommardäck & barmark och att få
sträcka på "benen"

Ha d gott
kram
Arja

Kommentarer