Hej!
Då var det äntligen torsdag och ledigheten
närmar sig så sakteliga...
Börjar ni bli klara med alla jul bestyren?
I förrgår gjorde jag en jättesats med pepparkaksdeg.
Frågade killarna om dom kom ihåg om jag brukade göra
enkel eller dubbel sats?
Konstigt att man glömmer sådant nu för tiden hihi.
Så igår när jag kom hem så där lagom trött & sliten
så var dom sugna på att baka.
Å´ NEJ, var min första tanke...
tills jag kom på att bakandet fixar dom faktiskt själva.
Satte på lite go julmusik, värmde glögg, mumsade deg
och bara njöt av stunden.
 
♥♥♥
 
 
 
 
 
I helgen tänker jag baka små mini hus och även lite
fler pepparkakor att hänga upp.
 
Och ett litet tips till dig som inte bakar egna men saknar
den där härliga doften av nybakta peppisar.
Köp färdig deg,
stoppa in en liten "klutt" i ugnen
och det doftar mums mums ;O)
Medans du knaprar köpta peppisar hihi.
 
Njut Dagen
Kram
Arja
 
 


Kommentarer