1: a advent
&
så passar vi även på att fira alla
katternas dag.

Hej alla sötstrutar!
Då har vi tänt det första ljuset
och började dagen med en riktig mys
frukost med nybakade katt scones dagen
till ära.

Årets adventsljusstake
gjorde jag på en mossklädd halmstomme.

Ljusen fäste jag i loppade små plåt koppar
som jag stoppade i lite kuddmossa & en bit
rivet vaxat papper. 
 
 
 
Ställde ner hela "kittet" bland mina renar.
Stoppade ner några frostade äpplen i "hålet"
för att få till det där lilla extra ;O)
 
 
På förmiddagen åkte vi iväg till Cramers
för att fira Kattens dag oxå.
Kika på fin fina kissemissar och dricka lite
glögg och mumsa pepparkakor.
Med hem följde även en kungsgran :O)
och lite annat smått och gott.
 
 
Smått & gott
Ladyn fick en påse torkade fiskar.
Å´vad glaad hon blev!

ps. ifall någon undrar,
så lämnade hon huvudet kvar.
 
 
Är man en LADY så är man!

 Och eftersom det är hennes dag så
önskar hon sig även lite
pälsvård!!
Jaha, dax att ta i tu med det dårå :O)
 
Mjau
Mjau på er....
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

  1. Vilken fin adventsstake med "renar", Arja! Såg att Du köpt den liggande också. Den ångrar jag att jag inte köpte! Fina, fina Lady! Hon är så fotogenic ;-)
    Hoppas Du haft en fin första advent!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar