En passion för provdockor
&
dockorna jag såg i en gammal
Jeanne d´Arc Living
fick mig att minnas att jag köpt en
yttepytte liten provdocka i papp för
lääänge sedan.
Efter mycket letande hittade jag den i en påse,
som tur var hade jag redan målat den ;O)
Tog och ruffade till den lite med brunt & svart
stämpeldynsfärg.
Eller?
Satt länge och funderade ifall jag skulle köra
lite decopage på den, klä den, kleta på gips,
måla på tjock färg, stämpla text på den..

Hej förresten!
Ny månad är det också,
min månad
OKTOBER
&
en ny Jeanne d´Arc kommer ut
nu i dagarna.
Det är vardagslyx att svänga in på
Bettys och handla med tidning och
krypa upp i soffan och bara läsa,
njuta av alla vackra bilder och "copa"
billigare ideer hihi.

Behöll dockan så här....

Hm, vad skall hon stå på?
Fiffiga jag fick syn på snörhållaren i luffarslöjd,
kluttade på lite gumgum och hon står som en fura!
Börjar likna något banne mig ;O)


Jag vill verkligen TACKA alla goa Qvinnor som knypplat,
virkat alla dessa underbara dukar, spetsar,
som jag fyndar för en billig peng på diverse
loppisar.
Utan erat handarbete hade jag inte lyckats att få till mina
egna alster.
Är ingen höjdare på att varken knyppla eller virka.


Provdockor,
ja det skulle jag vilja ha flera stycken av...
så där gamla slitna...
jag tror ni hajjar va?
Men den här duger gott & väl ;O)
( liten och näpen i min lilla hylla)

Men jag har en ståendes i sovrummet,
oj, den glömde jag ju nästan bort!
Den skall ni få se,
nästa gång vi ses

Njut Dagen
Kram
Arja

Kommentarer

  1. Som hämtad ur bilden, Arja! Otroligt! Ja, håller med om alla dessa virktimmar som gått åt! Nu blir det nytta av det iaf.
    Tack för påminnelsen om Jeanne d`Arce L. Måste ju upp och handla den snart!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men vilken sötis detta blev.
    Vilken underbar fot hon fick, har du gjord den själv eller köpte du den själv?
    Hade nästan glömt att det ny numret av favo tidningen hade kommit ut, får nog ta mig en sväng till affären imorgon.
    Ha en skön kväll.
    Kram Gerda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar