Hej Vänner!

Då var semestern slut och jag började
jobba idag. Inget kul när klockan ringde
tidigt imorse. T om Ladyn låg och sov vidare
utan att vilja umgås på morgonen & äta lite
frukost med mig.


Men nu följer fortsättningen på vår resa...

Här har vi kommit in i Italien och vilken skön
värme vi möttes av. Och visst har det vart galet
varmt, syntes på solrosorna om inte annat.
Barnen undrade om trafikljusen,
- varför var den röda så stor?
Japp, ni som kört bil i Italien vet säkert ;O)
och ni andra
så otroligt "korkat" trafiksystem
gasen i botten
&
massa tutande!!

Belmare i Rimini
lägenhetshotell.
( bilderna lånade jag från deras sida ;O) )



Utsikten från en av balkongerna HAVET.
Så fort vi släpat in alla resväskor gick vi ner
till havet. Killarna tog sig ett dopp direkt medans
jag fotade. Mitt i allt kommer ett italienskt äldre par
strosandes och mannen undrar ifall jag kan fota dom.
Klick, klick oops! Nu undrar han ifall vi kan ses imorn
så han kan köpa bilden utav mig :O) Förklarar för honom
att jag är en turist som står och fotar min familj som badar.
Hihi, lite kul var det allt
och fotot spar jag som ett minne ♥




En dag gjorde vi en utflykt till San marino.

Spännande att besöka ett annat "land" fast man
var i Italien.
Vilket "samhälle" med bara stenbyggnader och
en helt fantastisk utsikt när man nått toppen.


Mysiga små gränder fanns det gott om.
Små mysiga butiker & fik att besöka.
Fick för mig att jag ville ha en sk "teatermask" med
mig som ett minne. Men efter mycket letande gav jag upp,
inget som föll mig i smaken.




Och en annan dag bestämde vi för att göra ett besök
på deras aqvuafan.
( stavas så :O) )

När vi kommer dit är det hur lite folk som helst vilket
vi tyckte var mycket märkligt. Men vem klagar när man
har hela LAGUNEN för sig själv!

Och inga köer till några av vatten banorna.
Man kunde åka hur många ggr som helst.
Den gången hade vi tur!
För nästa gång vi var där var vi något flera ;O)

Här är en bild från vågbassängen.
Helt galet,
och dom stod och dansade till musik.
Hm, det var inte riktigt min grej...

men imorn så får ni ser mera.

Nu skall här njutas kvällen
Grillade revben
&
en uppvärmd pool
i regnet
under ett parasoll
inte illa det heller :O)

Ha d gött
kram
Arja

















Kommentarer

  1. Ja jag tänka mig att du blev en aning sur på väckarklockan i morse:)
    O vad härligt att se alla dessa underbara bilder, jag längtar nu efter mer semester med lite mer sol denna gången.
    Vi var i Frankrike i två veckor och hade typ två veckor regn,en dag sken solen och då la vi hela dagen i solen:)
    Ja och då kör man 1100 km för att få lite mer sol, suck. Men men vi har njutit och det var det viktigaste.
    Ha det gott.
    Kram Gerda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar