Blåbär

säg det snabbt 5 ggr
&
det blir
blåblää ;O)

Hej sötnosar!

Igår bar det av till blåbärsskogen,
men ack va tråkigt det är att gå och plocka
efter andra!
Men ack den som ger sig, inte vi inte hihi.
Till slut hittade vi riktigt bra blåbärsskog.
Var en solig fin dag igår, så tog även med
mig kameran i en ryggsäck ;O)
När vi hoppat ur bilen och gått en bit säger
Emanuel - kolla där mamma en orm.
Och vad gör jag, sliter upp kameran och skall
fota! Då jag ser den enorma otäckingen ringla iväg
sänker jag kameran och undrar vad fasen jag håller
på med. Ormar är min värsta skräck!
Huga, ryser så äckligt!
Så någon bild får ni faktiskt inte se men googlar
ni på snok så ser ni hur den såg ut ;O)

bär fanns det gott av...

Och Emanuel plockade massor.
Väl hemma bakade jag världens enklaste paj.
Häll i formar, strö över potatismjöl,
och gör en smuldeg.
I den här är det hälften mjöl
&
hälften havregryn.


Jami, jami så rackans gott!


Resten av blåbären fryses in :O)

Tänk att en tur till skogen kan ge en sådan glädje
när man hittar massor av dessa goda bär, man bakar
något gott, fryser ner och plockar fram när det är som
mörkast på året och alla fina minnen kommer tillbaks
om just den här skogsdagen.
Visst är Sverige härligt med sin allemansrätt och när
vädret visar sig på sitt allra bästa humör!

Och idag hejjar vi fram sverige
i handbollen!


Njut dagen
kram
Arja









Kommentarer