Kirskål & hundkex


Halloj!

Eftermiddagen igår ängnades åt ogräset.
Jag skulle ha röjt undan men kom på en
bättre ide´.
Om jag plockar buketter av dom båda så
kan jag ju binda mig en krans istället hihi.
Om inte annat så fasen så mycket roligare.

Och jag gillar kombon det vita skära
mot dom saftigt gröna bladen ;O)


När kransen blev klar lade jag den på en djup tallrik
med vatten, känns som den håller längre då.
Och ställde även min enorma kopp i mitten fylld med
vatten.
Då passade Ladyn på att dricka och vila sig en stund.


Och medans Ladyn vilar....
kanske en & en annan pippi fågel
vågar ta sig ett dopp ;O)

Kan bli en bra affärside´det här ;O)
Kom hem till mig och bind dig en egen krans
vetja. Kostnad endast 100 riksdaler.
Tänk va bra, då blir slänten urplockad och
jag tjänar en hacka hihi.

Ha d gött
Kram
Arja





Kommentarer

  1. Halloj!
    Kikar in och önskar dig en skön semester. Själv jobbar jag en vecka till sen är det även min tur!
    Fin krans du gjort!
    Ha det gott, Kraaam Anna

    SvaraRadera
  2. haha, Arja, det är bara det att kirskål älskar att bli uppdraget för då delar sig rotsystemet och dubblerar sig. Så önska inte för mycket!
    Hoppas Du har det gott i sommarvärmen och tack för tipset. Ska jag gör innan jag penslar roundup på bladen mina.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar