10 Juli

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Idag är det ingen vanlig dag
för idag är det Kevin´s födelsedag
Hipp Hipp Hurraaaa!
14 år fyller Kevin idag
&
är inte så sugen på att vara med här.
Men idag är ett undantag hihi stolt
mamsen som man är ♥

Här provsmakas jordgubbarna i solskenet.
Det är beställt en daimglass tårta tills idag.
Och tänk att den behövde jag inte ens "röra" ihop
för det ville Kevin göra själv.
Då passade mamsen på att fota & föreviga detta
istället.
Recept kommer här:

Vispa ihop 3 äggulor & 1 dl socker i en skål
Vispa ihop 5 dl grädde i en annan skål.
Hacka/krossa 2 dubbeldaim
Blanda ihop allt.

Fördela "krämen" mellan marängbottnar, över
och runt om.

Ställ i frysen över natten!
Dekorera med jordgubbar när den skall ätas.

Något "jobbig" mamsen .....

och hur jag än försöker sträcka på mig så får jag
allt inse att Kevin är lääängre än mina ynka 160 ;O)


Idag njuter vi dagen
med våran
finaste/bästaste
14 åring

Kram
Arja

Kommentarer

  1. Så fina Ni är, Arja! Har själv en 15-åring så jag vet hur det är! Har lagt in sönerna bakifrån i något inlägg. Mer blir det inte, har de bestämt!
    Tack för dajmtårtetipset!
    Grattis till sonen! och ha en fin kväll lilla familjen!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar