Hej!

Vad hittar ni på denna lördag?
Själv har jag tagit mig en välbehövlig kaffepaus.
Var i stan och skulle köpa bla. parkettpolish för
att vi skall "polera" till golvet i Emanuels rum.
Det var inte så lätt att hitta kan jag tala om.. åker
från det ena stället till det andra.
Ja, men hur tänker man när man kommer in en väletablerad
butik och BARA skall fråga ifall dom har något och killen ber
mig ta en nr lapp så kan dom hjälpa mig.
Och kunderna var många!!!
före mig.
Brukar faktiskt vara väldigt lugn i vanliga fall men kände hur
den där
Arja tanten
kom fram & tog STORA steg ut ur butiken!

Blev inget köp av något polish
men
fyndade en bukett underbara
tulpaner
istället.
Fick dom för halva priset för
att dom redan var
utslagna.
Inget mig emot :O)

Som tur var räckte polishen som vi hade hemma.
Så när det har strykts på ett antal ggr och torkat så
är det dax att få in möblerna i Emanuels rum.
Och färgerna, inget lull lull där inte
grått
&
svart
är det som gäller ;O)


Jaha, nu är kaffepausen slut hihi.
Sysslorna kallar ...

Kul att du tog dig tid att
kika
in hos " Arja tanten"
idag.

kram
Arja





Kommentarer

  1. Hej Arja! Det har med åldern att göra! Sonen som blev 14 förra året, ville ha svarta väggar i sitt rum. Så jag målade rummet svart (finns i min blogg i juni i fjor) och en vit fondvägg! Sedan köpte vi svart och vita saker och rummet blev så fint! Grått och svart låter tufft, tycker jag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för din gulliga kommentar inne hos mig.
    O ja vad det är super tråkigt när står där och väntar på sin tur och i tankarna skulle man bara hämta det som man hade tänkt från början.
    Tur att burken där hemma hade tillräckligt i sig att det räckte.
    Fina tulpaner!
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  3. Här får man smyga in...till Arga Tanten...tass, tass. Har hon lugnat ner sig nu tro? Men det är bra att "ladda" ur ibland.Förstår din frustation!
    Du frågade om papper....och det är ett himla "slaskande". Jag lärde mig det för några år sedan på en kurs! Det är inte sååå lätt! Svårt att beskriva också! När jag gör papper håller jag till i tvättstugan! Gör många på en gång! Finns det inga kurser i närheten av där du bor?
    Må väl och ha det så gott!
    Kram & vink från mig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar