Hej !

Hur har ni det så här i mitten på Januari och allt?
Wha´t Doesent kill you
make your stronger!




Det gäller inte bara mig utan även den här julstjärnan tydligen.
Har tidigare år inte lyckats så bra med dessa blommor.
Därför är det ingen favorit blomma precis.



Men fick den i blomsteraffären alldeles gratis innan jul
när jag handlade andra favvo blommor.
Och planterade den i en kopp och har nog vattnat den
två ggr. Och hittar den igår när jag fixade lite i rummen.
Och då blir ju frågan slänga eller behålla!!
Vad tycker ni?








Jag har bestämt mig ändå, behålla!
Och jag har även döpt om den  nu till
VINTERSTJÄRNA
För hur mycket jag än längtar till våren
så är det dock bara Januari.
Och i vissa fall gäller det att ta vara
på tiden och leva i nuet!
Och vara glad över det som finns
omkring än nu idag
för man kan aldrig veta när det ändrar sig.

Va rädda om varandra
kramizar
Arja


ps. blomman har fått sin plats, där jag ser den ;O)

Kommentarer

  1. Behåll den!
    Ja det är ju bara januari och rött lyser upp lite.
    Jag längtar efter lite nya blommor här hemma, det blev lite kalt när all julpynt togs bort.
    Ha en fin dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar